- Utprovning av hjälpmedel
-
Förskrivning av hjälpmedel
- Anpassning och specialanpassning
- Ansökan om körklar dator
- Bashjälpmedelsförråd/ Lokalt hjälpmedelsförråd
- Enstaka ärende
- Felfällning
- Flytt med hjälpmedel
- Hjälpmedel till personer från andra länder
- Hörselhjälpmedel
- Inträning
- Patient med skyddade personuppgifter
- Prislista
- Inom och utom länet
- Ändra val Beställningsportalen
- Överenskommelse Storsthlm -Region Stockholm
- Leverans av hjälpmedel
- Service och reparation
- Återlämning
- Patientsäkerhet
- För förskrivare
- Förskrivning av hjälpmedel
- Befintlig sida: Ändra val Beställningsportalen
Ändra val i Beställningsportalen
Om du som förskrivare söker på ett artikelnummer men inte får någon träff kan det alltså betyda att du har valt fel hjälpmedelsområde och/eller hjälpmedelsleverantör.
Prova detta:
- Logga in som vanligt.
- I startsidans övre högra hörn klickar du sedan på >Ändra område, leverantör.
- Under "Välj enhet" väljer du Hjälpmedel Stockholm
- Under "Välj hjälpmedelsområde", väljer du ADL eller kommunikation.
- Därefter väljer du Hjälpmedel Stockholm eller KommSyn Stockholm.
- Kom ihåg att klicka på "Spara mina val".
Mer om Beställningsportalen
Beställningsportalen (länk till Vårdgivarguiden) är ett webbaserat förskrivningsstöd och ägs av Hälso- och sjukvårdsförvaltningen (HSF). I Beställningsportalen finns information från HSF, från leverantören men även från KommSyn Stockholm.