- Utprovning av hjälpmedel
-
Förskrivning av hjälpmedel
- Anpassning och specialanpassning
- Ansökan om körklar dator
- Bashjälpmedelsförråd/ Lokalt hjälpmedelsförråd
- Enstaka ärende
- Felfällning
- Flytt med hjälpmedel
- Hjälpmedel till personer från andra länder
- Hörselhjälpmedel
- Patient med skyddade personuppgifter
- Inom och utom länet
- Överenskommelse Storsthlm -Region Stockholm
- Leverans av hjälpmedel
- Service och reparation
- Återlämning
- Patientsäkerhet
- För förskrivare
- Förskrivning av hjälpmedel
- Befintlig sida: Felfällning
Felfällning av beställning eller arbetsorder
Om förskrivningen eller arbetsordern inte är komplett kan vi inte handlägga eller utföra det arbete som ni beställt. För att leverera rätt artiklar i rätt tid felfäller vi därför beställningen eller arbetsordern.
Redigera eller makulera
Vår ambition är att felfälla inom 24 timmar från det att vi fått beställningen, men ibland tar det längre tid.När en förskrivning eller arbetsorder felfälls är det för att du som förskrivare ska kunna gå in i Beställningsportalen och komplettera din förskrivning eller förtydliga din arbetsorder.
I vissa fall är din beställning eller arbetsorder inte nödvändig och då kan du makulera den. Om du som förskrivare själv vill makulera din beställning kan du ringa till 08-123 475 25.
Kontaktuppgifter viktiga
Det är viktigt att dina kontaktuppgifter i Beställningsportalen är uppdaterade samt att du anger vem som ska kontaktas i ditt ställe om du gör en förskrivning eller arbetsorder strax innan ledighet.
Detta med anledning av att du som förskrivare får ett felfällningsmeddelande via Beställningsportalen till din e-post och ibland söker vi också personlig kontakt per e-post eller telefon för att förklara varför vi inte kunnat handlägga ditt ärende. Du får också ett meddelande i Beställningsportalen nästa gång du loggar in.