- Alternativ telefoni - vem gör vad
- Att få ett hjälpmedel
- Att prova ut ett hjälpmedel
- Avgifter
- Boka tid via 1177.se
- Flytt med hjälpmedel
- Hur får jag ett hjälpmedel?
- Hämtning och lämning av hjälpmedel hos patient
- Hörselhjälpmedel
- Kontakt via 1177.se
- Körklar dator
- Lämna synpunkter via 1177
- Rekommendation inför köp av egen dator
- Service och reparation
- Sjukresor
- Skadat stulet eller borttappat hjälpmedel
- Videomöte via appen Alltid öppet
- Videomöte via Digitalt möte
- Åka bil eller buss med hjälpmedel monterat på stativ
- Återlämning av hjälpmedel
- För dig med hjälpmedel
- Befintlig sida: Hämtning och lämning av hjälpmedel hos p...
Hämtning och lämning av hjälpmedel hos patient
När levereras hjälpmedlet?
Före hämtning och lämning av hjälpmedel hos patient ringer en chaufför och informerar kontaktpersonen. Chauffören ringer samma dag (efter kl. 7:30) som leveransen förväntas ske. Undantag till detta är endast om förskrivaren angett något annat vid beställning av hjälpmedlet.
När kan jag hämta ett beställda hjälpmedlet?
Vissa hjälpmedel kan hämtas direkt från Bergtallsvägen 10 i Älvsjö. När hjälpmedlet är klart för upphämtning ringer lagerpersonalen till kontaktpersonen och meddelar detta. Invänta samtal även om du fått information om att hjälpmedlet finns på lager.
Vilka dagar sker leveranser till mitt område?
Så snart beställningen är färdig kommer den lämnas till transportavdelningen för leverans till patient. Vi har inga fasta transportdagar för utkörning till patient.
Uthämtning av paket
Vissa tillbehör och hjälpmedel skickas som rekommenderade brev eller postpaket. Posten kräver legitimation vid uthämtning. För mer information, läs här.